
Altijd fijn als cliënten tevreden zijn!
Maar wat ging daar aan vooraf? Een heel lang traject waar wij nog niet in beeld waren.
De afgelopen jaren heb ik vele lang slepende zaken overgenomen en in relatief korte tijd weten af te wikkelen. Het ging zonder uitzondering om ingewikkelde zaken met zeer grote belangen. Snelheid en een goed resultaat gingen daarbij hand in hand.
Twee voorbeelden:
Het eerste voorbeeld betreft een zaak die ik in 2019 heb overgenomen. Deze zaak liep al meer dan 25 jaar (!) en betrof een vrouw die als kind hersenletsel had opgelopen bij een verkeersongeval. Er werd al jaren niet meer werkelijk inhoudelijk gecommuniceerd. De bij de zaak betrokken partijen voerden eigenlijk over het hoofd van de vrouw discussies waarbij ze elkaar over en weer beschuldigden van onfrisse praktijken. De schade was al jaren niet meer in beeld gebracht. Na overname is de zaak binnen een jaar tot een voor mijn cliënte en de verzekeraar goed einde gebracht. De schade is eerst in beeld gebracht na uitgebreide gesprekken met mijn cliënte en haar familie, zodat (eindelijk) een goed beeld ontstond van wat dit meisje zonder ongeval zou hebben kunnen bereiken. Natuurlijk heeft niemand een kristallen bol, maar door goed te luisteren kom je vaak dichterbij de goed scenario’s dan door zelf heel veel te roepen. Daarna heeft de verzekeraar, nu eindelijk duidelijk was over welke schade kon worden gesproken, ook oude standpunten kunnen en willen verlaten. Daarna kon er vrij snel worden afgewikkeld.
Nog een voorbeeld. Ongeval uit 2000, een mevrouw die door een ongeval steeds opnieuw geopereerd moest worden. Veel infecties en daardoor ook steeds meer resistentie voor antibiotica. Na een heel lang proces van vallen en opstaan kon ze haar baan bij een grote financiële instelling niet behouden. Ook hier moest de schade voor de toekomst nog worden berekend en in deze zaak was de schade die al was geleden ook niet heel erg goed bijgehouden. Na diverse gesprekken met de cliënte is er een rekenkundige aan de slag gegaan, die een aantal scenario’s doorrekende. Na een goed onderbouwd voorstel hebben partijen aan de hand van de diverse scenario’s gekeken welke het meest redelijk leek. In de mediation die volgde kon al heel snel het spreekwoordelijke glas worden geheven, want er werd razendsnel een oplossing bereikt.
Een zaak van een cliënte die in haar jeugd naar Nederland is gekomen. Deze zaak nam heb ik overgenomen toen deze zaak al meer dan tien jaar liep en is inmiddels tot een goed einde gebracht. Ook hier heb ik eerst diverse gesprekken gevoerd met de cliënte en haar vriend, voor een voorstel bij de aansprakelijke partij werd neergelegd. De zaak kon daarna vrij snel worden afgerond. Cliënte stuurde mij bij wijze van dank bijgaand briefje.
De opluchting van cliënten dat het dus wél kan geeft veel voldoening. Ook de verzekeraars zijn in deze zaken zonder uitzondering opgelucht dat een zaak die maar niet tot een einde leek te komen, dan toch is opgelost.
Heeft u ook een zaak waarin al jaren niets gebeurt of die muurvast lijkt te zitten? Of behandelt u een zaak en ziet u geen oplossingen meer? Bel of mail mij (030-6980690 / dekoning@ikzougraag.nl) en ik kijk vrijblijvend of ik ook uw zaak vlot kan proberen te trekken.

Aanmelden Slot Letselschade nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws van Slot Letselschade.
Na aanmelding ontvangt u maandelijks onze nieuwsbrief.
Om het u eenvoudig te maken: de Slot Letselschade App
Met de Slot Letselschade App kunnen letselschade slachtoffers eenvoudig met een paar klikken aan de juiste juridische bijstand worden geholpen. De advocaten van Slot Letselschade hebben al vele duizenden slachtoffers succesvol bijgestaan, die nu nog makkelijker te vinden zijn.
Krijg antwoord op veel gestelde vragen, toegang tot de nieuwsbrief en verwijs relaties eenvoudig met een paar klikken door naar de letselschadeadvocaten van Slot Letselschade.
Download de app via onderstaande links of gebruik de QR-codes.
APP STORE:
https://apps.apple.com/nl/app/slot-letselschade/id1276508633
GOOGLE PLAY STORE:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.appec.slotletselschade&hl=nl&gl=NL


Coen de Koning studeerde rechten in Amsterdam aan de UVA en werd in 1994 beëdigd als advocaat. Hij heeft altijd aan de slachtofferkant gewerkt.
Coen probeert altijd buiten de rechter om tot een oplossing te komen, maar als dat niet lukt, dan schroomt hij niet om te procederen. Zo was hij als advocaat betrokken bij een tweetal baanbrekende arresten van de Hoge Raad (Slot/Manege Bergamo en Kooiker/Taxicentrale Nijverdal). Coen heeft veel ervaring met de Wet Deelgeschillenprocedure en is lid van de Denktank Overlijdensschade.